niedziela, 27 września 2009

Gołąb vs. Internet

Obecnie coraz więcej osób ma dostęp do Internetu. Wiele jest w nim informacji ale umożliwia on również kontakty z bliskimi. Ważna jest więc szybkość przesyłania danych. Zależy nam aby np. maile pojawiały się w skrzynce adresata błyskawicznie! W Afryce Południowej zorganizowano niecodzienny wyścig... Gołębia pocztowego z Internetem. Spodziewasz się wyniku? Pracownik firmy The Unlimited był załamany powolną transmisją danych. Zaopatrzył on ptaka o imieniu Winston w kartę pamięci z 4GB danych. Jego trasa wiodła z ośrodka informacji telefonicznej firmy The Unlimited do jej centrali w Durbanie i mierzyła 85km. Po godzinie i 8 minutach, gdy gołąb dotarł na miejsce, dane zostały zapisane na tamtejszym komputerze, co trwało prawie godzinę. W tym samym czasie gdy ptak zmagał się z kilometrami dane zostały wysłane przez internet. W chwili gdy kopiowanie danych na docelowym komputerze zakończyło się, przesyłanie za pośrednictwem sieci osiągnęło zaledwie 4%. Pomysłodawca wyścigu w ten sposób udowodnił swojemu dostawcy Internetu, iż jego efektywność jest naprawdę słaba. Po wyczynie Winstona, został on oficjalnie zatrudniony przez firmę The Unlimited. Warto więc może zainwestować w gołębia pocztowego?

Autor: Dagona
Źródło: http://ciekawostki.eu/

2 komentarze:

damqelle pisze...

Mój dziadek hodował gołębie pocztowe. Pewnie były szybkie, na pewno szybsze niż mój internet. Ale strasznie zaśmiecały podwórko. Ja za szybko informacji nie przesyłam natomiast jestem prawie pewna że mój internet nie zasra mi biurka ;)
POZDRAWIAM

Epicentrum Kałuży pisze...

Niedługo Internet będzie potrafił i to moim zdaniem. Pozdrawiamy również serdecznie